05 november 2007

Kreosotsjäl


Idag är en typisk dag att må dåligt på. Det är höst, regnigt och jag har spenderat hela dagen i feberyra framför en skärm. Därför har jag lyssnat på en låt som en vän tipsade mig om för ett tag sen, när vi pratade om depressiv musik. Kenny Anderson, eller King Creosote, som han även kallar sig, framför med Missionary melankolisk pop på den mest olycksbådande skotskan du kan tänka dig. Intimt, mollstämt, längtande, frånvarande. Det sammanfattar väl ungefär min sinnesstämning. På You've No Clue Do You är det lite mer hoppfull upptempopop. Dit man siktar i morgon, typ.

King Creosote - Missionary
King Creosote - You've No Clue Do You

Jag lovar att jag ska vara tillbaka i mitt gamla jag strax. Nytt med Daft Punk, Jay-Z och mycket mer som man inte får sova på.

1 kommentar:

victor sa...

Vad sägs om VOLBEAT då? De ska jag se i helgen! HELL YEAH!