30 oktober 2007

Farväl, och välkommen

Det är en förunderlig värld vi lever i. Ungdomsfavoriterna Golden Standard Labs (som släppt allt från TMV till !!! och The Locust) gör en Factory och lägger av efter 14 år, såhär i dyningarna efter Tony Wilsons död.

Samtidigt rapporterar Pitchfork att en annan av mina favoritbolag, Secretly Canadian, passar på att göra en fantastisk ny värvning, Throw Me The Statue, att fylla ut sin redan lysande roster med.

Optimistisk, flummig och svängig indiepop för frusna höstdagar. Debutskivan Moonbeams blandar på femton spår både blåsmusik, trummaskiner och oscillerande brus med ensamma gitarrer och mutad sång.

Throw Me The Statue - Stupid Stone
Throw Me The Statue - Yucatan Gold

Mer musik och mer bredd på Throw Me The Statue-space.

1 kommentar:

Sandra Possing sa...

Manga av mina vanner var ungdomskompisar med Scott Reitherman har uppe i Norkalifornien. Fran forsta gangen jag horde hans sang, visste jag att han skulle bli en succe pa nagon niva. Men nar vi var pa hans concert tillsammans med Jens Lekman borjade jag fatta just hur stor han kommer att bli. Bra jobbat Scott!