18 oktober 2007

Braindump


Jag bloggar för lite nu för tiden, så without further ado tänkte jag göra en riktig braindump och bara tömma ut alla låtar jag gått och haft i hjärnan det senaste, gamla som nya.

Black Kids - I'm not gonna teach your boyfriend how to dance with you (320kbps)
Black Kids spelar fantastiskt vacker popmusik för inåtpekande-skor-och-blicken-i-backen-kidsen. Och för oss andra också. Till och med en illa klippt, orakad och lönnfet ingenjör som jag kan inte göra annat än att le åt det här.

Daft Punk - Harder Better Faster Stronger (Alive 2007)
Från nyss avslutade turnén och kommande liveskivan Alive kommer det här, som bara är så jävla sjukt att jag inte vet vart jag ska vägen. Harder faster, Around The World och Television rules the nation i en fet mash, allt ackompanjerat av min skamsna passion, publikvrål!

Klaxons - As Above, So Below (Justice remix)
Ja. Det är väl inte mycket att säga. 2006 års gullgossar exploderar i en remix som pratats om sen Stephen Butterworth skrev On the Theory of Filter Amplifiers, i september 1930. Och det blir vacker, nästan Goldfrappsk discomagi.

A-Trak - Wampercycle
A-Trak - MIA-roder
Äntligen finns det bra, mixvänliga varianter på några av de bästa masharna jag hört sen nyss, från A-Traks briljanta mixtape Dirty South Dance. I Wampercycle går Clipse en rond mot Alex Gopher, och MIA-roder möter Kavinsky MIA och Scarface. Åh.

Electric Light Orchestra - Yours Truly, 2095
Magnifik italodisco-möter-45 and rising. Från 1983. Nuff said.

Band Of Horses - Plans (Grizzly Bear cover)
Albumaktuealla alt.country-favoriterna Band of Horses tar med sig banjon hem till ett yellow house (hihi) och spelar in den här lysande covern. Lyssna!

Det var nog allt.

Eller, vänta.

Klaxons - No Diggity

Det var allt.

Inga kommentarer: