30 maj 2007

Heja Hemmalaget


Vi fortsätter resan genom musik jag har använt som droger de senaste veckorna med en hel svärm låtar. Först ut är The Go! Team, som med nya låten Grips like a vice har gjort ganska många promenader mycket, mycket drägligare. Tyvärr gick mina lurar sönder idag. Dag nabbit. I vilket fall:

The Go! Team - Grips Like a Vice
The Go! Team - Grips Like a Vice
Några andra som snart släpper nytt strax är, som Lindies pekade ut, Interpol. Från deras skiva har vi läckan Heinrich Maneuver som funnits ute länge nu. Har inte fastnat på mig som Obstacle 1 gjorde när det begav sig. Men det är inte många låtar som gjort. Trots det är det en bra låt, speciellt introt. Jag har höga förväntningar på Our Love To Admire. "How are things on the west-coast?"

Interpol - The Heinrich Maneuver
Interpol - The Heinrich Maneuver
Det känns som en slags galla-postning det här, med mycket låtar och lite substans. Det får ni ta ibland. Det var ju så länge sen vi sågs nu. Detta har gjort att jag helt missat första vagnen på Kalle J-hyptåget. Men jag klarar mig. Nya singeln, Vingslag utgiven på Unga hjärtan, är en magisk elektroresa genom sjuttiotalsstråkar och sönderekoade späda popsångare. Underbart.

Kalle J - Vingslag
Kalle J - Vingslag
Vi avslutar med en klassiker som ganska nyligen blivit remixad. Gossip möter NYPC. Enjizzle.

The Gossip - Jealous Girls (New Young Pony Club remix)
The Gossip - Jealous Girls (New Young Pony Club remix)

Inga kommentarer: