04 april 2007

Kom, följ med oss


Fotot är från helgens Ace, som var, ja, Ace.

Funderar på om det är hög tid att göra sitt livs första mix snart. Jag skriver mycket musik, men är notoriskt dålig på när det kommer att faktiskt röra vid och interagera med den på annat än ett ytterst fysisk plan, än mindre skapa den. Vi får se vad masken (den lata masken, alltså) säger om det.

Ligger nämligen i pojkrummet nu och ska avnjuta ett par dagars ledighet. Det är så skönt att det inte finns. Jag... älskar det. Kommer nog klättra på väggar om ett par dagar, men så får det vara.

Förresten: Familjen, mannen med skönast nittiotalsestetik i världen, är det som håller mig sällskap nu. Det och Radioclits debutskiva Hard Working Class. Båda kan rekommenderas varmt.

Familjen - Kom Säger DomFamiljen - Kom Säger Dom (Vi kör zshare ett tag. Det funkar)
Radioclit - Nelly Ti PicouRadioclit - Nelly Ti Picou
Lily Allen - LDN (Radioclit RMX)Lily allen - LDN (Radioclit Remix)

Förresten, tack vare de goda människorna på Pitchfork och The Fader finns videon till Dizzee Rascals senaste låt, Sirens, ute. Själv nöjer jag mig med mp3. Hårt.

Dizzee Rascal - Sirens

Inga kommentarer: