05 april 2007

Hoppa, punkarjävel


Alanis Morisette visar att hon har lite humor. Underbart. My huuuumps, my huuuuumps.

Skärtorsdagen till ära har jag min Jesustortyrströja. Torture. Jag är inte så lite nöjd över den. Tack Fienden! Dessutom bjuder vi på lite härliga handklapp och saxsolon. Just det. Diskopunk. Svensk-brittiska duon Punks Jump Up släppte nyss debutsingeln (?) på Kitsuné. Härlig, raptureliknande öspunk med Ylande Pelle på vox.

Punks Jump Up - Dance To Our DiscoPunks Jump Up - Dance To Our Disco

Singeln innehåller förutom originalet en grym mix av Baseball Furies, en nästan lika grym av Nightmoves (vars Valentinosmix från senaste Maison är helt sjuk) och en överraskande bra Headman-dub.

Punks Jump Up - Dance To Our Disco (Baseball Furies remix)Punks Jump Up - Dance To Our Disco (Baseball Furies remix)

Någon annan som kommer med nytt är ömma synthpopparen Plushgun. Tre nya spår på hans myspace. Bra grejor.

Förresten har Crystal Castles en tävling. Bästa mixen på deras Airwar får vara med på ep'n, när den släpps. Ladda hem vox-breaket här och börja mixa, ni som kan. Skicka gärna till mig sen så öser jag upp det här!

1 kommentar:

Papercats sa...

den här bloggen ska jag lägga till.