06 april 2007

Eleven times two


Min nya ålder hade en särdeles tråkig primtalsfaktorisering. Inte för att primtalsfaktoriseringar brukar vara partymagneter, men man kan ju förvänta sig något mer spännande. Tre termer, någon? Jaja, jag ska inte bli en gammal surgubbe. Har precis valt vilka kurser jag ska läsa nästa termin: Det blir Abstrakt algebra, Digital signalbehandling, Reglerteori, Databasteknik och Programvaruutveckling. Ser väl mest fram emot de tre första.

Ja. Jag är teknolog. Ibland rakt in i själen. För att parafrasera Camillionare: Cuz I'm jus' white'n'nrrdy. Det är bara att ta.

Det är ju ofta ett ganska traumatiskt möte, mötet med sitt teknologjag. Men jag har nog kommit till ro med att jag är otroligt teknikintresserad. Jag resonerar så att jag får kompensera för det med en aningen dyrare garderob än alla andra.

Kvällen har spenderats vid lilla macen. Jag har mest drömt om vad jag ska göra med alla pengar efter sommarjobb. Köpa dyra vinegretter att hälla på en sallad gjord på hundralappar. Investera i en soffa i diamant, fylld med cristal. Apropriera Nepal. Inmundiga en jättepanda. Köpa en naturtrogen Edmund Honda-figur skulpterad helt i köttkorv, för att sedan ligga med den. Till den här låten.

Crysal Castles vs Comic Book Fever - Cry BabiesCrystal Castles vs Comic Book Fever - Cry Babies

Det har kommit mycket bra musik på min playlist idag. Ny mini-ep med Joanna Newsom, bra singlar med Kristalslottet och en tokigt bra Bloc Party-mix.

Bloc Party - Hunting for Witches (RAC remix) Bloc Party - Hunting for Witches (RAC remix)

Kanske liten besvikelse för er att ni fick höra BP-mixen? Internet här är så slött, så Joanna Newsom-låten skulle ta för lång tid. Fan ta dina tretton minuter långa harpsolon. Oj. Jag kan spela på en massa strängar samtidigt. Big deal!

Skämt å sido. Det är en bra skiva. Crystal Castles-låten, Insecticon, hör man lättast på deras andra myspace.

Nä shit. Mike Joones. Nu ska jag sova. Grattis mig!

1 kommentar:

louise sa...

fantastiskt bisarra saker du ska skaffa dig när du blir rik. me like. synd att jag missade dig under påsken i falköping, men jag antog att du inte var där. så går det när man inte följer bloggen eller helgon så slaviskt som man borde (?).