09 april 2007

Analogier


Tyska Digitalism, det vill säga Jens Moelle och Ismail Tuefekci, borde inte vara okända för er. Med hits som Zdarlight och Jupiter Room, skivsläpp på Kitsuné och officiella mixar av bland annat Klaxons under bältet är dom ett etablerat namn.

Deras senaste singel kan ändå vara det bästa de fått ur sig hittills. Jag ska villigt erkänna, vilket de flest av er nog vet, att jag är ett rejält discopunkfan. Och senaste releasen, Pogo, andas riktigt mycket discopunk.

Nog för att den varit ute på nätet i veckor, men det var inte förrän på väg hem till föräldrarna som jag orkade lyssna igenom den. Inte innan dess jag insåg hur stor den var. Hur stor den är.

Ladda hem, lyssna och njut.

Digitalism - Pogo (zshare)
Digitalism - Pogo (ysi)

Psst. Jag har Twitter nu. Om någon annan använder det, lägg till mig så jag har någon att twittra med.

Inga kommentarer: