14 mars 2007

Nummer 250


Det här är inlägg nummer 250 på den här bloggen. Det har blivit ett par, de senaste 1,5 åren. Roligt att blicka tillbaka och se vad man varit, och var man är på väg. Lyssnar på Arctic Monkeys nya singel, Brianstorm. Man hittar den på Hype Machine. Stereogum kallar det ett brusigare, hårdare, post-Klaxons-Monkeys. Jag kallar det okej. Varken mer eller mindre.

Förresten: Jag får inte ut Kavinsky ur huvudet. Det är inte mitt fel, men hans nya EP 1986 är rakt igenom sinnessjuk och hans estetik klockren. Det är kanske lite för syntigt och 80-tal för ganska många av er, men jag släpper inte hur stor han är.

Kavinsky - Dead Cruiser

Det kom nytt med Basement Jaxx för någon vecka sen. Singel med två låtar, Make me sweat och Cool it. Lätt värt om man gillar sånt.

Basement Jaxx - Make Me Sweat

Ladytron och Trentemöller har också precis kommit ut med nytt och dansvärt, men jag sätter lite stopp för elektron här ett tag. Tipsar istället om lite gung från Cut Chemist som tillsammans med Hymnal bjuder på svängig, Quarantino-hiphop:

Cut Chemist - What's the altitude (feat. Hymnal)

Nästa gång: Indie!

1 kommentar:

$$$104an sa...

PLEASE. DO SOME TRENTEMøLLER:D