02 mars 2007

Dödläge

Musikalisk torka och strulande internet är väl mina orsaker till att inte ha bloggat det senaste. Jag vet inte riktigt om det kommit något bra att avnjuta på ett tag. Längtar fortfarande efter nytt med Justice och Simian Mobile Disco. Just nu lyssnar jag på Yoko Onos nya skiva, Yes I'm a witch. Det är helt okej. Mycket bra folk som gästar -- allt från Le Tigre till Peaches och Anthony And The Jonstons-Anthony. Något annat som gått mycket det senaste är en svensk, Isaac Nyberg, och hans dänga Förortsbarn. Löjlig elektro med gapig text. En svensk, melankolisk Muscles.

Isaac Nyberg - Förortsbarn

Faller nog inte alla i smaken. Jag gillar det.

Det damp dessutom ner lite nytt med Junior Boys i dagarna, Dead horse EP. Helt klart värt en genomlyssning. Mest mixar på senaste skivan, men definitivt bra mixar från kända namn. Både Hot Chip och Kode 9 gör bra framträdanden.

Junior Boys - In The Morning (Hot Chip Remix)

Hot Chip brukar annars göra aningen för loungiga mixar för min smak, men just här känns det väldigt passande.

Annars då? Allt är lugnt. Jobbet är stressigt utav bara satan, och jag sover mest när jag är hemma. Men det löser sig alltid, det gör det.

2 kommentarer:

lindis sa...

Äsch.
Dödläge schmödläge.
Lyssna in dig på Explosions nya och kom upp den 23 maj istället.
Saker och ting blir vad man gör dem till, som min syslöjdlärarinna brukade säga.

mr uppsala sa...

kan ryktet angående ambassadörsplats i uppsala bekräftas?