05 januari 2007

"Det där är ju min tröja"

Jag måste bara få berätta något sinnessjukt roligt. Fikade med Elin idag, och hon berättade om en av hennes polare, som får förbli onämnd, som traskat hem med sångaren i Lo-Fi-FNK efter en spelning någon gång i våras. På morgonen, påväg från hotellrummet, glömmer hon självklart en tröja där, och tänker inte mer på det.

Förrän tröjan dyker upp i TV4's morgonsoffa.
På tjejen som hjälper killarna under livespelningar.

Hur hanterar man lättast det här? Självklart tar man reda på numret till nån i LFF, gärna via deras hemsida, och skickar ett SMS där det står: "Hej, jag låg med Leo efter spelningen 23/5. Glömde min tröja. Såg på teve. Vill ha tillbaka. Kan ni fixa?"

Jag menar, det hade ju alla gjort. Lätt. Efter ett tag piper telefonen: "Oj. Det ska jag fixa. Hur såg tröjan ut. /Leo".

Så slutet gott, allting gott. Tyvärr kan jag inte hitta klippet just nu eftersom TV4 strular. Därför blir det lite Lo-Fi-FNK-mixar istället.

Lo-Fi-FNK - Change Channel (Jitset Remix)
Lo-Fi-FNK - Wake Up (Justin Kohncke Remix)

Inga kommentarer: