27 januari 2007

Den närmsta framtidens myter

Den är här nu. Debutskivan. 2006 års mest hypade band har äntligen lyckats producera något. Det är Klaxons. Det är Myths of the near future. Det är vackert.

Skivan innehåller nymixade varianter av gamla sängvältare som Magick, Atlantis To Interzone, It's Not Over Yet och Gravity's Rainbow. Vackra skapelser, men ändå gamla. Den innehåller dessutom fem låtar som är helt nya för mig. Jag har knappt hunnit lyssna igenom skivan än, men det är väl som man kan förvänta sig - det är svårt att leva upp till hypen. Låtarna är bra, men jag saknar lite den sjuka intensiteten och råheten som finns i Atlantis To Interzone (speciellt den riktigt skitiga demoversionen). Det är väldigt slick och välproducerat.

Jag återkommer kanske med en aningen mer fyllig recension någon annan gång. Nu ska jag springa till Lambohov för att äta sushi och mysa och kanske titta på film.

Klaxons - Isle Of Her
Klaxons - Two Recievers

Inga kommentarer: