01 december 2006

Tre låtar att sampla

Ursäkta att bloggandet blivit lite sporadiskt igen. Projektet håller på att bli mäkta hektiskt. Stressigt. Vi kommer antagligen inte hinna färdigt, men det löser sig. Det gör det alltid.

Vic ville ha tre låtar att sampla. Jag har funderat en hel del och ärligt talat inte kommit på så mycket.

En låt vars sång är helt fantastisk och lättsamplad är Justice vs. Simian - We are your friends, som kvalar in som veckans "låt jag ångrar att jag inte hört innan".

Medan jag funderar på två andra låtar bjuder jag på två akustiska versioner av riktigt bra låtar. Helt fantastiskt att ha i sin ipod på väg till skolan. Tack till Good weater for airstrikes!

Hot Chip - Boy from school (Acoustic version)
Slowbear the great - Banquet (Bloc Party cover)

Jag tror att anledningen till att jag gör en sån jättesak av Victors grej är att jag inte har en aning om vad det är. Mycket frustrerande!

Jaja. Dags att masa sig till skolan, käka och börja jobba med robotten. Jag laddar med The Teenagers och The Rapture. Whoo! Alright yeah... Uh huh.

Inga kommentarer: