08 december 2006

Float on

Allting flyter på. Projektet är redovisat och vi fick toppbetyg (eller ja, toppomdöme eftersom maximalt betyg var G). "En intressant lösning med stort tekniskt djup. Vi har varit imponerade" eller något i den stilen var omdömmet. Det gör de senaste sju veckornas rena helvete ganska värt det. Den här veckan har jag jobbat lite drygt 70 timmar med robotten. Det blir man inte jätteglad över. Men nu är det klart, och nu ska livet återgå till det vanliga. Duscha, raka sig, betala räkningar, tvätta, städa och sånt där härligt.

Något annat som verkligen är härligt är den här låten. Ett gäng galna australiensare som spelar peppig poppunk.

Fire! Santa Rosa, Fire! - Captain Thunder Hearts Mistress Ice

I helgen blir det en del festande, som vanligt. Ikväll tar vi nog oss ner på stan och dricker några öl. Imorgon är det luciafest med Teddybears, tusen ekonomer och blaskig öl. Ärligt talat är inte förväntningarna jättehöga eftersom jag inte är jättestort fan av nallarna från huvudstaden, men vi får se hur de lyckas prestera.

Teddybears - Cobrastyle (Diplo Remix)

Helg med fester betyder för min del också en helg med ganska dassig musik. Så går det när man umgås med ingenjörer och går på fel ställen. Hade jag hamnat på bättre platser hade de spelat helt andra låtar.

The Valentinos - Face is on the wall (Ajax Remix)
The Rapture - W.A.Y.U.H (Simian Mobile Disco Dub)

I Januari kommer indieälsklingarna Clap your hands say yeah ut med nytt album, Some loud thunder heter det. Jag minns Roskildekonserten och har därmed förväntningarna satta ashögt. Via Pitchfork kommer en låt:

Clap your hands say yeah - Love Song No 7

Vi avrundar med en Modest Mouse-cover:

Goldspot - Float on

Förresten: Den nittonde åker jag hem. Rensa kalendrarna. Det är dags för de årliga påhälsningarna!

Trevlig helg, vänner!

2 kommentarer:

lindis sa...

Bästa inlägget på länge.
Men jag har funderat över en sak.
Vad fan är robotten?

vicko sa...

Eller VEM?