03 december 2006

Ett tråkigare liv

Hösten har varit synnerligen... inte så rolig. Inte för att jag inte haft skitkul, men det har varit noll personer som fått hjärtat att klappa lite extra på ett bra tag nu, noll roliga utflykter och äventyr och noll fritid.

Det reflekteras självklart i korten jag (inte) tar. Förra året vid den här tiden var det fullt av kort på resor, utflykter, tjejer (eller ja, tjej, iallafall) och udda småsaker man hittar när man är ute och går. I år har jag helt enkelt inte kunnat hitta dom grejorna. Det har mest blivit datorer — datorer hela dagarna. Äter snabbmat fyra dagar i veckan, sitter 14 timmar om dagen framför en skärm och meckar med robotar. Man kan bli galen och deprimerad över mindre.

Glass Candy - Computer Love

Jag tror att våren kommer bli helt annorlunda. Jag hoppas verkligen på det i vilket fall. Att jag kan lägga åtta timmar om dagen på SOF och känna att jag räcker till, att jag kan ha lite fritid och kanske spendera en del av den på något schysst fik och glömma februarirusket. Att veckan lite då och då kan ramas in av John Doe, Inflight och den där nya klubben på Platå som Sara snackade om.

Första januari börjar min anställning. Det är mindre än en månad kvar nu. Det är väl lite därför studietröttheten har blivit så sjukt påtaglig. Jag vet att snart blir det inget plugg alls.

Ledigheten min börjar den 18'e. Det är två veckor kvar. Sen är jag ledig i två veckor följt av sex månader med festivalen. Nu ska jag gå till skolan.

Avslutningsvis; Ska du bara lyssna på en reaktionär åttiotalspostpunksballad i år så är det den här:

The Fall - Hotel Blöedel

Inga kommentarer: