14 december 2006

En vecka kvar

Nu kryper slutet närmare och närmare. Det är riktigt skönt. Snart hem.

Emelie Greiff sa...
underbar skiva för övrigt.

Jag håller med. Drömsk, opretentiös visa med lager på lager av vacker prosa. Det är en fantastisk höstskiva. Även i December.

lindis sa...
Bästa inlägget på länge. Men jag har funderat över en sak. Vad fan är robotten?

Foton på vår kreation kommer snart. Man kan nästan skåda den i bilden här bredvid.

Har precis varit ute och käkat med lite polare. Fredrik, Jochen, Anna, Jånni, Tina, Tobias och Marcus. Och jag. Vi var på Kniv å Gaffel och åt medelhavskäk. Jag tryckte i mig lite blandade Tapas till förrätt, halstrad gös till huvudrätt och rundade av med lite konjakstryffel. Ibland är det gött att få känna sig rik. Perfekt avslappning i tenta-p. Kniv å gaffel kan för övrigt rekommenderas. Riktigt bra mat och trevlig service. Av de ställen med medelhavsinriktning jag provat på i Linkeboda vinner de lätt.

Nyårsplaner börjar smidas. Det verkar som om det blir i Linköping. Juldan blir i Falköping. Den 22'e blir det högstadieraj med Henke å Calle. Det är ett späckat jullov med andra ord.

Häromdan kom jag över en mix av svensk musik som avslutas med en helt sinnessjuk mashup mellan Heartbeats (José Gonzalés version) och The Roots' In The Music (från hyfsade besvikelsen Game Theory — den är lite för mörk för mig). Någon som vill höra? Kan försöka klippa isär mixen och få ut låten om någon är sugen.

Annars tänkte jag ägna dagens musikaliska mestadels åt tjej- och postpunk för att balansera upp mot allt annat jag postar här.

Fire! Santa Rosa, Fire! - Hounds
Kvällens första australiensare fortsätter på samma spår som förra gången. Introt kan vara årets bästa. Resten av låten lever tyvärr inte riktigt upp till förväntningarna som introt skapar, men det är ändå en rejäl dänga.

The Valentinos - Kafka
Kvällens andra australiensare har jag skrivit mycket om. Deras nya EP var helt klart tråkigare än den förra. Det låter som dom käkat en jävla massa svamp, helt enkelt. Här är det enklare och mer fokuserat. Har redan dratt upp en mix på den här, men originalet klarar helt klart att stå själv.

Love Is All - Make out fall out make up
Svenskar. Som jag missat. Antagligen gått hårt på P3. Curses at jag aldrig lyckas lyssna. Sjukt naiv och vacker kärlekspunk som klär väl i sin Rapture-skrud. Riktigt hoppvänlig!

Vi droppar in två elektrodängor och en sjukt svängig fransk hiphopdänga här i slutet också, for good measure:

Goose - Bring it on
När Soulwaxsnubbarna blir 2ManyDJs byter övriga bandet namn och blir Goose. Lite som stålmannen.

GoodBooks - Leni (Crystal Castles Remix)
GoodBooks är grymma, och ni vet hur jag älskar Crystal Castles (ni ska se min sjuukt snygga CC-tisha). Nästa gång dyker den här nog upp omixad. Ladda hem och jämför.

TTC - Quand je claque des doigts
Fyra galna fransmän som skojrappar över partybeats. Bra musik att värma med innan man ska gå ut, medan man står och rakar sig framför spegeln.

2 kommentarer:

victor sa...

Jag vill höra! För FAEN!
Vadå mörk, jag menar... det är ju the roots, det är inte bra förräns 100e genomlyssningen.

Anonym sa...

Crystal Castles Crystal Castles Crystal Castles Crystal Castles Crystal Castles Crystal Castles Crystal Castles Crystal Castles Crystal Castles Crystal Castles Crystal Castles Crystal Castles Crystal Castles Crystal Castles Crystal Castles Crystal Castles Crystal Castles Crystal Castles Crystal Castles !!!!!!!!!!!