07 november 2006

Två dagar senare

Ikväll råkade visst bli två dagar senare. Så kan det gå ibland...

Sen senast då? Lindis gissade självklart rätt. "This is for Mark E. Smith". The Fall har för övrigt släppt dryga 78 album och haft över 40 medlemmar. Vad kallar man sånt här? Nån slags provokativ postpunk kanske? Jag gillar det.

The Fall - The man who's head expanded

Jormeus har för övrigt börjat uppdatera igen. Den dryge språkvetaren från Borås som alltid lämnar småspydiga kommentarer om min musiksmak (Int e ja bitter int). Kul att se att du är igång igen, iallafall. Med hösten kommer bloggandet.

Vilket för mig till dagens ämne - Baile Funk! Vilken musik. Inte alls höstmusik. Framvuxen i Rios favelas. Baile Funk betyder funkparty och funkparty är precis vad det är. Man hör tydligt var M.I.A. hämtar inspirationen om man orkar lyssna lite. Det är skitigt, dansant och samplat och definitivt något jag vill höra i vinter på nått dansgolv där man kan drömma sig bort till sommaren eller bara den där Barcelonaresan i januari. Tips på bra ställen i Barca, för övrigt?

Jean Ai Nippon & Dj Orgasmic - Laetitia
Bonde James Bonde - Detox
Roque Bolado - Catita
Edu K - Bundalele Baile Jean

Det där borde ge er en del att lyssna på, i vilket fall? Något annat som blivit uppskrivit och hausat är Kuduro. Det låter typ som en mix av bailefunk och grime och kommer direkt från Angola. Indie? You bet!

Buraka Som Sistema - Yah!
Puto Prada

Jag vänjer mej fortfarande vid soundet, men det är definitivt spännande. Om det är nymodighetens behag eller om det kommer fastna får framtiden visa.

Eftersom innebandyträningen blev inställd idag och jag inte hade nog med ägg hemma för att göra pannkakor blir det sängen tidigt. Gött det med. Gonatt!

Tack till Acid Girls, Fluokids och Discobelle för funken och kuduron!

1 kommentar:

"Jormeus" sa...

Jag hinner inte lämna någon småspydig kommentar just nu, men vad är det för barcelonaresa i januari? Berätta mer my friend!