23 november 2006

Sega nätter

Klockan är 02:20 och jag är ganska nyss hemkommen från skolan. Varit hemma en timme, lite drygt. Labbade fram till lite efter midnatt och sen splittade vi en öl.

Har funderat lite på det här med musiken här. Funderar på att göra veckans picks. Vore kul att veta om någon laddar hem skiten också. Jag har ju ingen aning om hur mycket jag laddar upp som ingen ens lyssnar på.

Jormeus: Har ingen aning om vem som proddat Black Republicans. Blaze låter ganska troligt, faktiskt.

Och nu till dagens botanisering i all musik som är så cool att du får höra den på radio om två månader (eller så gammal att du hörde den för två månader sen — borde börja lyssna på P3):

Hadouken! - The Bounce
Snubbarna gjorde ett beat åt favoriten Plan B för ett tag sen. Helt okej men inte så att man dog direkt. Gillar den här lite bättre. Grimey!

The Valentinos - Kafka (Bagraiders How d ya like it at five remix)
En av typ sju låtar på senaste Kitsuné Maison jag nästan hade lyssnat sönder innan skivan kom (Hipsterkredd så det gör lite ont). Sjukt bra indiedisco.

Lo-Fi-Fnk - City (The Teenagers Remix)
Vårens stora, City, får nytt liv iochmed en het mix av ungarna i brittiska The Teenagers som jag skrivit om förut. Blir inte Teenagers stora blir jag nästan lite ledsen. Det här är mysigt som fan. Ursäkta fyra sekunder tystnad i början, men att rippa från MySpace är fan raketforskning och jag orkade inte efterbehandla.

Och en lite bonus som jag inte har någon aning vad den kom ifrån, den bara dundrade på playlisten och ägde sönder med synthen:
Dj Tameil - Robot Club Rock
Börjar jag någonsin snurra skivor blir det bara robotrock och discopunk. Lovar, tamejfan!

Inga kommentarer: