01 november 2006

En spoiler

VARNING! Den här posten är en spoiler. Kolla bilden på förra inlägget först!

Om ni undrade varför det var TMV-referenshumor ska jag förklara för er (jag älskar ju vara indiebesserwisser). Damo Suzuki var frontman för psykproggbandet Can under tidigt sjuttiotal (och spelade bland annat in goa Ege Bamyasi). Han har senare lirat lite live med Omar (under namnet The Omar-Rodriguez Lopez Quintet, tror jag) och har antagligen varit en jätteinspiration.

Den riktiga trivian är ju författaren — Mark E. Smith. Sångare i punkbandet The Fall! Klara favoriter hos afromännen. Bonuspoäng om ni kommer ihåg vilken känd At the drive-in-konsert Ced snackar om Mark E. Smith på!

3 kommentarer:

Lindis sa...

Big Day Out 2001. Sydneygiget tror jag det var. "If you don't know who The Fall is, you're listening to too much hip hip and heavy metal".
Skönt att ha dig tillbaka.
Hälsa Falköping.

Vicko sa...

Ni har eran egna lilla värld, härligt att se!

Dagens klassiska: dvoraks nionde. Som Wagner, fast inte lika mycket nazism. Tror jag.

Lindman sa...

Haha.
Hip hop ska det ju stå.
Förstås.
"This is for Mark E. Smith" (följt av Pattern Against User, vill jag minnas).