23 oktober 2006

Young folks

Först och främst, en helt sjukt splitterny video från Cansei de Ser Sexy (eller kort och gott CSS), Alala.



Riktigt härligt morbid video och ganska klatschig låt. Måste säga att jag inte är helt såld på CSS annars, men som musik att dansa till är det helt klart godkänt.

Gårdagen var en suddig, svampig röra - svampiga minnen. Vaknade vid tre, kollade på southpark och åt ostbågar till typ fem, hälsade på hos Einar ett tag och gick hem och somnade. Piggnade till framåt 23-snåret och kunde inte somna innan typ klockan två på grund av allmän fylleångest. Vaknade ett par gånger i natt och vid sju hade jag så mycket ångest att jag inte kunde sova mer. Var i skolan typ kvart i åtta i morse, och kände mig helt stirrig.

Det lustiga är att ångesten kommer för ingenting när jag är bakis. Det verkar vara ett ganska vanligt syndrom eftersom hela den delen av vänskapskretsen som var ute och festade i helgen led av maniska depressioner idag. För min del var det väl mest att det var så jävla smutsigt här hemma.

Så när jag kom hem (nåväl, efter ett par timmar iallafall) så städade jag ganska rejält. Satte på LCD Soundsystem och Peter Bjorn & John jättehögt och städade loss.

Ni har säkert hört Peter Bjorn & John till leda, det känns som ett typiskt band som skulle gå mycket på P3, men jag har faktiskt precis börjat lyssna. Mysig höstpop som säkert skulle göra sig med te i stora blå muggar efter en solig höstpromenad (that IS gay!)

Peter Bjorn & John - Young Folks

För övrigt har Edvin äntligen uppdaterat igen och det blir bara roligare.

Och Lindis - vi tar det där med fyllesms någon annan gång :)

Inga kommentarer: