14 oktober 2006

Low-bee



Ytterligare en dag. Ytterligare ett par tentor. Snart är det över, för den här gången. Som en långsam, utdragen cancer ligger tenta-p över den dysfunktionella medelklassfamilj som är LiTH. Dödar all kreativitet och glädje, framkallar ångestattacker. För min del börjar det bli illa. Tristessens bölder har börjat sprida sig och metastaserna kan egentligen bara leda till säker död.

Försökte med lite strålbehandling igår. Stylade upp mig, gjorde mig redo för utgång och gick till Tor. För att se på Lost. Jävla bummer. Tor, Niklas och Carro hade bestämt sig, utan att konsultera mig, för att vi skulle titta på Lost hela kvällen. I stöpet for mina utgångsplaner. Jag som spenderat timmar på att styla mig.

Istället blev det ett par bärs, lite skitsnack och framåt ettsnåret lite Fear And Loathing och en vattenpipa uppmixad med vodka. Kom hem vid tre och var lite lullig. Tyvärr utan att få dansa.

Kom att tänka på henne för någon timme sen. Aldrig bra för kroppen. Speciellt inte en lördag man planerat spendera själv tillsammans med ett rör Pringles och 28 dagar senare.

På tal om chips och brudar. Jänkarfyllerockarna The Hold Steady har ockuperat mina lurar ett tag nu. Inte helt såld, men ett par bra låtar har dom allt. Typ den här.

The Hold Steady - Chips Ahoy!

Ska försöka ordna upp en myspace idag. Alla andra verkar ha gjort det. Enda problemet för mig är att mecka ett foto på mig själv där jag inte ser så satans pretto ut. Jag lyckas alltid med the pretto thing.

Inga kommentarer: