11 oktober 2006

Lite sång lite dans lite fotboll

Första dagen i tenta-p spenderades i skön bliss. Sket fullständigt i att plugga. Drack kaffe och snackade skit med allas vardagshjälte, Christer Carlsson. Killen är 60+ och en sån total klippa. Ett riktigt bra samtal.

Sen blev det lite SOFande, följt av käk, bärs och match hos Danne. Vi kollade in landskampen, lirade lite NHL på xboxet och hade grabbsnack grövre, jag, Danne och Erland. Kan vara skönt att ladda ur sig ibland. Det blir lätt lite mycket touchy feely annars.

På vägen hem fick iPoden fnatt och började spotta ur sig go dansmusik. Det är klart man måste dela med sig.

Först ut är MSTRKRFT aka Jesse Keeler som spelade i Death From Above 1979 (rip!). Trevlig och hård men ack så lyssvänlig elektro:

MSTRKRFT - The Looks

Lagom till Donkan i Ryd blev det låtbyte, och när jag passerade ett gäng lagom deprimerade drive-in-knegare började franska YUKSEK pumpa. Han ligger på hypade bolaget Ed Banger och spelar någon slags riktigt lekfull dansmusik. You know it's all good!

YUKSEK - Composer

Avslutningsvis, som en sjuk avslutning på den här galna elektromixen sparkade en sjuk soulwaxmix igång, lagom till hemvägen. Lite mer åt indiehållet och mindre åt elektro, och damn, det är bra.

The Gossip - Standing in the way of control (Soulwax Nite Version)

Förresten: Är det ens någon som uppskattar när jag uppar musik såhär, eller ska jag återgå till att berätta om livet? Kanske hitta en mellanväg? Jag älskar att dela med mig, men frågan är om någon annan gör det? Vad tycks?

1 kommentar:

Emil sa...

Herregud
Like it? No, man. No, I LOVE IT!

Och på om låtarna;
Alla tre absolut obestridliga hits, Men Standing In the Way of Control; Där snackar vi grejer! I like.

Du inspirerar! Jag vill inte veta av att du slutar med det. Lite foto, lite insikt, lite musik. En bra blandning.

Det var bara något med dom där "mia". Jag kanske var på mens eller något. Tyckte den låten var torr.

Puss!