29 oktober 2006

Homecoming


Notera författaren. TMV-referenshumor
Har gått ett par dagar sen vi skrevs senast — ber om ursäkt! Det är som vanligt, mycket i skolan, mycket i livet, mycket med SOF. Då blir bloggandet lidande, tyvärr.

Senaste helgen var fullspäckad. Började i torsdags med att vara bläckfull. När man är på Kårallen måste man vara det. Samma lokal i tre år sätter sina spår. Förfestade med trevliga människor, badade i skum. I baren stod polare så ölen var gratis. Stal en mössa från en söt tjej och hamnade i bråk med en av mina bästa polare (som var skogspackad) över mössan. Slarvade bort sagda mössa på vägen hem med polaren. Den är numera återbördad, nytvättad och fin. En annan kompis ballade ur och lekte ofredarmaraton — 110 meter antastning, utstakad bana på dansgolvet.

Fredagen var finmiddag med min kommitté. Vi tog en trerätters och gick lös på dansgolvet. Fick ett samtal från Elin för första gången på månader. Riktigt roligt, mer sånt! Var på väg hem mot bingen vid halv ett när jag stötte på en massa trevliga gamla polare vilket resulterade i sängen kring halv fyra.

Helgens sista aktiva dag var teambuilding med projektgruppen i robotprojektkursen samt inflyttningsfest hos Oscar och Jacqueline. Överlag en ganska lugn kväll som ändå blev jävulskt trevlig.

Veckan i övrigt har förlöpt på normalt tempo. Projektarbetar. Jobbade på pubben i måndags, hade SOF-kväll igår och ikväll har jag mest vilat ut. Imorgon åker jag hem.

Har inte varit hemma på tolv veckor, så det ska bli riktigt, riktigt skönt och roligt att få träffa hela familjen. Det firar vi med en låt:

The Teenagers - Homecoming

The Teenagers är heta och har gått mycket det senaste. Snusksynthpop, kan man kalla det så? De har massa andra låtar på deras myspace. Kan rekommendera Sleeping Bag YO! som ger sjuka Welle: Erdball-vibbar.

Victor skriver:
Måste kontra med musiktips, och om inte detta slår dej i prettohet så... blandar tillochmed språk!

"Otto Klemperer & Berliner Philharmoniker - Beethoven Symphony n. 5, 2nd movement 'Andante con Moto'"

Det är svårt att tävla mot den skiten, det är det. Yousendita över den. Jag har inget att kontra med. Förutom en låt med The Game på 9.22:

The Game feat Nas & Marsha - Why you hate the game

Mainstreamhiphop goes pretto måste ju vara värt nått? Straight outa compton, baby!

Jag vet att jag skriver väldigt mycket om att dansa på den här bloggen. Det har blivit höstens nya eufori, att få skaka loss. Speciellt när musiken är skön — HG en torsdag har ett svårslaget dansgolv! Young Love verkar ha ungefär samma åsikt som jag, och även om han ser ut som en varjedagsåpaskådis gör han stundtals lysande danspop.

Young Love - Find a new way

Innan jag somnar måste jag dela med mig av två svenskar som på promofotona ser så prettoindie ut att man nästan skiter ner sig — Pulpa. Musiken är vanlig, enkel synthmusik som svenskar är så bra på. Det är trallvänligt men med en och annan rakbladsreferens. Promenadmusik!

Pulpa - Make this a war

Gonatt!

1 kommentar:

Emil sa...

Ofredarmaraton låter inte som någon skit! Får pröva nästa torsdag. IDAG!?