25 oktober 2006

Bara en kortis

Idag blir det inget långt. Jag tänkte egentligen svara på lite kommentarer, men det kanske morgondagen får ta hand om. Jag ville mest berätta om det här som var en av de finaste grejorna jag läst på länge. Och att jag börjat läsa Georges Bataille, som inte alls är lika fin. Ful i mun, är karln.

An abandoned shoe, a rotten tooth, a snub nose, the cook spitting in the soup of his masters are to love what a battle flag is to nationality.

An umbrella, a sexagenarian, a seminarian, the smell of rotten eggs, the hollow eyes of judges are the roots that nourish love.

A dog devouring the stomach of a goose, a drunken vomiting woman, a slobbering accountant, a jar of mustard represent the confusion that serves as the vehicle of love.

- Georges Bataille, The Solar Anus

Jag läser hans novell Story of the eye just nu, och det kan vara bland det vidrigaste jag läst. Får Burroughs att framstå som en skolgosse. Och ändå skrev killen boken typ 1918. Jag tänkte försöka ge mig på lite Marquis de Sade efter det här, för att gräva ännu mer tillbaka i det Wikipedia kallar Transgressional fiction. Det är sjukt vad filosofisk nyfikenhet och lite Wikipedia kan göra för sömnbristen.

Här kommer en "Gå till skolan på morgonen"-mix av min favorit-Justinlåt. Nästan lika bra som originalet.

Justin Timberlake vs Ghislain Portier - My Love (Rmx by Champion)

Inga kommentarer: