19 oktober 2006

All about the music

Psst: Mycket hiphop nedanför videon för dom som gillar...!

Först och främst: Nya videon med Klaxons, regiserad, som allt annat, av Saam Farahmand är rent genialisk. Kolla:



That's some rude shit.

Har fortfarande inte bestämt mig om HG ikväll. Jag måste verkligen ta tentan imorgon. Fan för att ha Signaler och system efter sig. Riktigt jävla smärtsamt.

I helgen blir det fylla extravaganza, antingen för att fira eller glömma. På Fredag blir det öl och eventuellt Flamman. Kanske HG? Kvällen får utvisa. Men jag har dans i benen och måste bli av med det. Mer än två veckor sen jag fick dansa nu, och jag blir galen. Kan man bara hitta ett dansgolv som är hälften så bra som John Doe för två veckor sen är jag 120% game. På Lördag är det personalfest på pubben följt av utgång. Antingen HG eller så blir det ner på stan och kanske Bar BQ som gäller. Nicklas och Erland var visst sugna på att ragga 18-åringar.

Som en uppvärmning inför helgen tänkte jag bara droppa lite skön hiphop, som jag utlovade förra söndagen.

1. Mike Jones - Mr Jones
Fet söderhiphop med visk-rappande, tunga synthar och körer. Helt klart värt att skaka på höfterna för. Who? Mike Jones!

2. Diddy - Diddy Rock
Tror Vixen kommer uppskatta den här rackarn. Timbo som lagt beatet och en alldeles sjuk vers av Twista. Tyvärr är ju Puff Daddy alltid Puff Daddy. Eller P Diddy. Eller kanske Diddy? Hey, who's counting. Beatet går hem iallafall.

3. Diplo vs Hot Chip - Shake it over and over
Diplo går lös och slaktar sommardängan Over and over, och han gör det så bra. Han rör inte så mycket men lyckas ändå göra om en redan fantastisk elektrolåt till en helt ny låt.

4. Jay-Z feat. Kanye West - Show Me What Ya Got (Remix)
Piratmixad variant på Show Me What Ya Got med Kanye overlayad. Fortfarande långt från såld, men kunde inte hålla den för mig själv.

5. Plan B - No More Eatin' (Hadouken Remix)
Den har redan varit här en gång, men jag kände inte att jag propagerade för den nog. Vi tar om det: SJUK JÄVLA GRIME! Ni får inte missa det. Oh lord, no!

6. Justin Timberlake feat. T.I. - My Love
Den här har legat på disken i typ två månader sen Fluokidsen släppte lös den, men jag har inte riktigt kunnat förlika mig med att jag gillar Justin. Men fan - jag gör det. Jag gillar Justin Timberlake. Sjukt beat av Timba igen. Justin är lite väl smörig, men T.I.'s vers är gryyyym. Videon syns för övrigt här!

7. Montana Da Mac (feat. Ross and Bun B) - We runnin' the streets
Återigen lite söderrap. Det här studsar. Men låter inte killen lite tjock? Ladda hem!

8. Uffie - Hot Chick
Har jag lagt upp den här förut? Ingen aning. Peaches möter elektro med lite rap på. Lite fult i munnen och mycket suck och fuck och sånt. Är man lagd så så kanske?

9. D4L - Laffy Taffy
Har den här varit stor? Jag tror det. Gammal som gatan (dom la nytt här utanför i början på året) men snuskig iallafall och en passande motpol till feministsnusket Uffie. Nedvärderande och objektifierande så det skriker om det med ett härligt beat som Victor nog skulle bli lite kär i.

10. Turbulence - Notorius
Avslutningen på hiphopen är inte hiphop, men väl dancehall. Det kommer nära nog. En låt som var med på Pitchforks Infinite Mixtape och som hjälpt mig genom tentaperioden. Funkar för mig.

Som ni förstår är jag helt sjuuuukt danssugen. Helgen kommer bli sweet. Förväntningarna är way over the top. Påminn mig så fort ni kan så blir det lite mer indiebetonat så fort jag orkar. Hot Chip-mix från DFA, Midnight Juggernauts, Lo-Fi-Fnk möter Ola Salo och en gammal Audiobullies-mix av Prodigy ligger och väntar så fort jag orkar ta tag i det.

Massiva tack till speciellt Discobelle, Fluokids och Headphonesex för de låtar jag snodde därifrån :) You guys rock!

Jo, innan jag glömmer: Googla på Tantrisk porr. Gissa vem som är med på träfflistan där? Aww yeah.

1 kommentar:

Emil sa...

www.gaysir.no?