21 september 2006

Let's make love and listen death from above

Veckans låttips: Cansei de Ser Sexy, ett gäng stolliga sydamerikaner. Låten Let's make love and listen death from above (via Rock'n'roll-star sic! på listen death).

I övrigt: Detta är kanske gårdagens nyheter, men Le Sport's sångare (Örjan? Fredrik? Fan vet jag) låter precis som Lindis på gamla dängan Tell No One About Tonight. Den gick igång i ipodden när jag traskade hem ikväll. Skrämmande.

Lindman har förutom en känd röst en ruskig förmåga att gissa rätt på höstens mysband. Det blir nog The Decemberists trots allt. Förresten, skriver jag för mycket om musik nu? Det är musik som håller mej på rätt sida av galenskapens brant nu för tiden. Shit. Folk har nog slutat läsa ändå. Dåligt med respons det senaste.

Men kort och uppdateringar om det lilla privatliv jag ändå har kommer snart. Idag spenderade jag på tok för mycket tid med att inte göra vad jag skulle för att allt annat kändes viktigare. Jag är 16 år ibland. Det är ganska lustigt att det kan bli så. Att man kan bli ett stammande mongo på grund av ett par stora ögon.

Nu? Sova, kanske. Det låter bra.

Mr. postman, do you have a letter for me? From my one true love, lost at sea. Lost at sea.

1 kommentar:

Lindman sa...

Jag är vaken.
Och smickrad.

Ska också komma igång med bloggandet. Snart.
Ska bara fixa en jävla tenta först.

Bortsett från The Decemberists är ju valfri platta med Isolation Years sjukt mycket höstmys. Vilket fjantigt ord btw.

Isis nya är för övrigt absurt bra:
http://ipecac.com/sample.php?k=nX6Wp6ekmVZ7pw==&d=081
Höstmys!