10 september 2006

Ideologins ironi

Det är dåligt med uppdateringar här. Det beror på att jag inte orkar fota. Jag ber om ursäkt, men det är så jävla mycket annat. Kameran har prio fem, typ. Men jag har en fet laddning bilder som snart ska upp, med bland annat ett av de snyggaste porträtten jag någonsin tagit. Håll ut, håll ut!

Som vanligt vill jag tipsa om lite fet musik. Brittiska neu-ravetrion Klaxons har snurrat på tok för mycket i podden den senaste veckan, och med all rätt. Det är intensiv och dansant elektropunk. Idag sprang jag dessutom på en mix som halkat långt ner i iTunes. Ni bara måste lyssna! Ladda hem Klaxons - Atlantis to Interzone (Crystal Castles Remix) (via Headphone Sex) och bara njut. Härlig, barnslig och lekfull elektro. På tal om Crystal Castles är dom värda att lyssna på bara för att dom är dom också. Låten Alice Practice (via bigstereo) är helt fantastisk. Plågsam, smärtsamt chiprock i samma anda som Atari Teenage Riot möter 50 Hertz.

Om man som Lindis är inne på postrock har australien två grymma band att bjuda på. HTRK (Hate Rock) och Jemima Jemima / Goon Womans Silver Pillow, som båda emigrerat till Berlin gör sinnessjuk postrock möter jazz möter lo-fi. Så jävla pretentiöst att Thee Silver Mountain Reveries/A Silver Mt. Zion/The Silver Mt. Zion Memorial Orchestra and Tra-la-la band with Choir (Helvete vad dom byter namn) framstår som Lasse Berghagen i jämförelse.

Privat då? Jorå. Jag jobbar stenhårt med SOF och skola. Mycket i skolan nu, men det mesta jävligt roligt. Fouriertransformer, robotkonstruktioner, poissonprocesser och semaforer i en salig blandning. Igår jobbade jag VilleValla när en polare fyllde 25. Ruskigt trevligt och lite pengar att dryga den sjukt tunna matkassan med. Josefin ringde också, kul överraskning. Första gången vi snackat på typ 15 månader - hon hade lagt till sig med lite stockholmska igen, det hördes.

Shit. Ska man ta tag i dagen snart? Har ändå varit vaken i snart sex timmar. Go New Justice Team!

Inga kommentarer: