08 juni 2006

Sjung om studentens lyckliga dagar..!

Idag ska jag till Falköping, att njuta av studenten. Herregud, det var två år sen för min de. Det är nästan att man börjar känna sig gammal. Men bara nästan. Hey, jag är nästan halvvägs till en civilingenjör och sen bär det ut i livet på riktigt. Runt 25 någonstans där. Jobba eller resa, vi får se vart skutan bär. Ambitionen är att få ett grisigt konsultjobb där man jobbar 80 timmar i veckan för alldeles för mycket pengar i ett par år, backpacka nånstans kring 28, komma hem, starta företag, gifta sig kring 33 och skaffa första kottarna kring kanske 35? En kvinna nånstans kring 29 då kanske?

Det är mycket med det jordiska.

Nåväl, lite uppdateringar: Falköping idag. Ring om ni vill ni hångla (0735-16 62 40). Hultsfred på måndag. Ring om ni vill hångla (0735-16 62 40). Veckan därpå är det midsommar. Tänkte hälsa på Lindman i Stockholm. Ring om ni har något bra ställe på midsommar där uppe. Eller om ni vill hångla (0735-16 62 40). Veckan därpå blir det Roskilde med Jennifer och en massa andra människor. Ska ni dit? Ring så hånglar vi (0735-16 62 40). Därefter är det sommarhelg med kommittén ute i Hallsberg, där i krokarna. You know the drill, ring om ni vill hångla (0735-16 62 40). Därefter kanske det blir Arvika. Jag orkar inte skriva det igen. Eller ska jag? Okej då. Ring om ni vill hångla (0735-16 62 40). Sen blir det lazy weeks i två veckor. Sen är nog sommaren slut för min del. På min ära!

On a more serious note: Vi ses i vimlet ikväll! Sjung om studentens lyckliga dagar!

Avslutar med något ytterst teknologigt, enhetsvisan. Melodi: Studentsången. Jag har översatt de första två raderna som hjälp!

Watt kilogram meter Weber sekund,
Ohmmeter Tesla Ampere radian

W kg m Wb s
Ωm T A rad
cd Sv N s
Ω A m lx dB
℃ W/m2
J/kg H V C
kg/m3 mol
m/s2
m/s2
F!

2 kommentarer:

louise sa...

hihi. jag gissar att du är gaaanska hångelsugen, hm?

victor jormeus sa...

du är verkligen nördig, frödda. Och det är bra, för det är ok enligt strage i dagens dn. You bet, jag är en sån som läser dn nu!