06 juni 2006

Musikpolisen slår till

Hoppla hoppla. Så får man inte säga i radio. Så här kommer jag in och bryter med ett gäng bra skivor. Har ju inte skrivit något om musik det senaste. Har inte skrivit något alls. Så här kommer lite uppdateringar på vad jag lyssnat på. Har blivit mycket pop tack vare bland annat Jenny, tjejen i kontoret mittemot som är sjukligt indie, och lite andra poppare, sådär.

Iallafall, dom album som rullat det senaste är
  • Arcade fire - funeral
    Inte helt originellt kanske, men rebellion är en bra jävla låt. övriga skivan är mer sådär...
  • Be your own pet - be your own pet
    Riktigt mysig och aningen punkig jänkarpop
  • Eagles of death metal - peace love death metal
    Ja, alla har väl koll på dom här? Har man inte det så är det svängig stonerrock. Shit goddamn.
  • Hefner - The Fidelity Wars
    Enkelt och avskalat. Precis börjat lyssna på. Får se om det fastnar. Helt och hållet Jennys fel.
  • Herbert - Scales
    Slö elektro med lite halvmysig tjej som sjunger. Också precis börjat lyssna in mig på skiten.
  • Hot Chip - The Warning
    Jag vill dansa till Over and Over, helt enkelt. Jävligt svängig skiva som gått på tok för mycket.
  • Khoma - The Second Wave
    Melankolisk bullerrock som kommer vara perfekt i höst. Kanske.
  • Lo-Fi Fnk - Boylife
    Bjöd på en bra spelning med lätt den snyggaste publiken på hela HG i främre raden. Svängig naiv svensk elektro.
  • Merz - Loveheart
    Verily lär väl gått en del på typ MTV eller Z-TV. Eftersom jag aldrig kollar på teve har jag ingen aning. I vilket fall är skivan grym och jag är fortfarande sur för att jag missade spelningen för någon veckor sen.
  • Radio Dept. - Pet Grief
    Ja, det behövs väl kanske inte förklaras så mycket.
  • RHCP - Stadium Arcadium
    Det finns faktiskt ett par bra guldkorn. Only in Michigan är helt klart ett sånt.
  • The Russian Futurists - Let's get ready to crumble
    Lite elektropoppigt sådär. Inga brandtal för det här än så länge, men det fungerar definitivt.
  • The Tiny - Close Enough och Starring: Someone Like You
    Att jag missat dom här är helt cp. Closer är en av dom bästa romantiska låtarna som finns.
  • Youth Pictures Of Florence Henderson - Unnoticable in a small town, invisible in the city
    Ett gäng postrockiga norrmän som helt glidit under radarn. Lyssna på A List Not To Be Read At Your Wedding

Inga kommentarer: