08 april 2006

Whorewhoopin (Shit, goddamn)

Jag lyssnar lite på Eagles of death metal på inrådan av Lindman (det finns för övrigt ett absurt gott öl som heter Lindemans, belgiskt äppelöl, mumma.)

Känner väl... sådär för det. Killen låter ju som en skåning på syra. Byter lite till Circle takes the square istället.

Shaper, stop the music. Halt the harpstrings whose chords confuse our histories with textures.
With the disheartened chorus of a hymnal whose choir is the conviction of the starving,
artless, tempted by the feast of proof that this body of work has worth.
Uncertain as the fingering of a chord torn prematurely from a piano's womb.
Jag vet inte, men jag gillar när det bjuds till ultrapretentiös cp-hardcore. Hellre det än nerdrogad stoner som handlar om hur gött det är att knulla och supa.

Vad vet jag, liksom.

Dagens ord: Haecceitas Senskolastisk beteckning på en individuationsprinvcip med samma funktion i förhållande till en individ som differentia specifica till art. Särksilt använd av Duns Scotus anhängare. Nu vet ni det!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hellre det än nerdrogad stoner som handlar om hur gött det är att knulla
hehe handlar det om mitt band tro?

/Kaross

Kaross sa...

Alla har vi olika smak...