17 mars 2006

Uh huh, you think it's funny?

...Turning revolution in to money.

Lyssnade på Clash's White man nyss. Det slog mig hur oerhört ironiskt ödet är. Man blir nästan fnittrig. Gå på H&M idag så hittar du lätt clashtröjor där. Det är skönt när ungdommens oriktade vrede och uppgivenhet kan kristaliseras till något konkret. Kapital.

Har haft ett par lediga dagar nu. Suttit på kontoret, druckit kaffe, jobbat med SOF, haft möten, fört dialoger med folk och varit lite småskrämd av Johanna. Som vanligt, ungefär. Ikväll vet jag inte vad det blir. Jag önskar att det var grönt ute. Det är grönt i mej nämligen. Vårigt, liksom. Och på mej. Min tröja.

När jag gick hem igår så tänkte jag lite på vad jag skulle blogga om härnäst, jag gör det ibland. Det var nått i stil med: "Jag är kär. Jag vet inte i vem, vad, eller varför, men gud vad kär jag är." I lurarna gick säkerligen typ Quarantined eller nått i den stilen. Lite nostalgi sådär. Våren var nästan frätande tydlig. Allt kändes bara... underbart.

Idag är det vår. Idag. Vår. Och Lindman: Det senaste Family Guy var inte alls roligt. Det var sexistiskt och plumpt.

2 kommentarer:

lindman sa...

men va?
har inte sett det på det sättet. men nu när du säger det så .. ja.
fast erkänn att scenen där Quagmire snackar alviska var bland det roligaste du sett i år.

victor sa...

Du snackar SKIT! skitskitskit!!