19 mars 2006

Sämsta dagen. Någonsin.

"It's the most beautiful word I never said to you..."

Igår var en skitkväll av rang! Eller, egentligen inte. Det var fest med gamla SOF. Vi hade middag, en trettio pers sådär. Riktigt gott och riktigt trevligt. Vissa människor träffar man för sällan. Rätt många människor var på tok för fulla. Sen skulle jag upp och förnedra mej själv under parollen "Nya generalen måste ju...". Ganska roligt i vanliga fall, men just gårdagen var helt fel dag. Egentligen är det en massa personlig skit som inte borde röra mig i ryggen. Men det gör det ändå. Jag avskyr att hon påverkar mej på det sättet som hon ändå gör, Elin. Jag kan inte tänka mej att hon tycker det är vidare roligt heller. Om hon inte är ett as. Men det känns otroligt. Jag känner henne bättre än så.

Det kanske är det som problemet? När flickvän blir vän är det ungefär som att upptäcka att man är heroinberoende och att det inte är så trevligt, alltid. Innan har man fått sina silar regelbundet, men sen kommer abstinensen. Och visst, det kan släppa, men bara om man lyckas kicka loss skiten. Viljestyrka och det faktum att det inte finns något vidrigare än när man är ynklig och kryper. Det är väl två parametrar. För annars är det lätt att man fastnar där.

Det som stör mej mest och gnager värst är att hon var först.

Maria, Emil, Björn och Louise följde med hem hit igår efter sittningen, efter en viss tumult när Björn i vrede sparkade Nisse hårt i bröstkorgen. Och inte på skoj heller. Otroligt roligt, men kanske inte helt taktfast. Emil gick rätt fort, och kvar var jag, Maria, Björn och Louise. Björn och Louise försvann in på toa rätt snart, de satt och snackade, eh. Djupt störande är att jag hittade ett skohorn på toaletten. Jag och Maria snackade röntgen, fysik och sof och kramades en del. Det behövdes. Runt fem gick alla hem, tror jag. Jag är i vilket fall apseg idag. Det blir songs: ohia och kanske lite pizza idag. Hoppas på att lyckas övertala någon att glo på film med mig sen. Jag orkar inte vara själv idag.

I'm getting weaker, I'm getting thin
I hate how obvious I have been

Inga kommentarer: