08 mars 2006

För första gången...

Det slog mej idag; För första gången på kanske tre eller fyra år spenderar jag inte minst tre kvällar i veckan fast i telefonen med någon. Det har alltid varit så innan. Nästan varje kväll har man hängt på luren med någon. Det verkar slut på det nu. Det är nog for the better. Det är väl att växa upp, antar jag. Jag har bott själv i typ tre månader nu, dessutom. Utan korridor. Ensam. Det är också första gången i mitt liv.

Jag gillar det, faktiskt. Man känner sig mer fokuserad. Saker rinner inte ute i sanden lika ofta.

Men självklart finns det nya planer på gång. Nytt boende. Kollektiv. Kollektivet, tillochmed. Lyckas vi kommer det bli helt galet bra!

Nu borde jag sova. Jag har målat lakan hela kvällen och är trött som en räv.

Framöver ska jag försöka ta fram den ultimata mixskivan som varje fest behöver. Det vankas stor fest den 23'e, och då ska fanemej allt vara klockrent. Hjälp till!

Inga kommentarer: