05 mars 2006

"Den där fläskfilén är bärande"


Den goda kampen
Originally uploaded by Marcus Frödin.
I går var en stor dag. Personalfest på pubben. Förkrök med pubstyrelsen hemma hos mig. Jag vaknade runt halv tio efter en tämligen nördig Fredag (jag har nu byggt mig en assembler till vår processor. FÖRORT heter assemblern. Den är bara ghetto ibland) och började plocka i ordning hemma. Sen tog jag kameran och gick ner på stan. Blev lite fotografi av det. Det är förvånansvärt svårt att fotografera folk utan att de märker det med ett 55 mm-objektiv. Ett 70-300mm står högt på önskelistan.

När jag svirat hem från stan tvättade jag lite och gled i min ultravidriga Ideologin-tee. Lagade en gratäng som jag sedemera bjöd på, och avslutade städningen.

Sen började vi dricka. Som vi drack! Litervis. Jag var precis borta runt åtta-snåret. Runt tolv gick jag hem och däckade. Nu ska jag försöka ta tag i skolarbete, men jag är absurt trött. Vad ska man ta sig till?

På tal om det. Det måste bara sägas. Jag älskar den där bilden. Jag tycker man ska ta och bygga in ätstörningsvården, jag. I en köttfabrik. Där hör dom hemma, anorektikerna.

Inga kommentarer: