06 februari 2006

Slå på min trumma


Klängväxtkontrast
Originally uploaded by Marcus Frödin.
Lyssnar på Victors och Viktors nya projekt, Dynaduo. Svängigt var ordet, men man kanske får rekommendera lite andra trummor? Eller gatea upp skiten så det blir lite smutsigare. Eller både och. En cheesy trumma á gubbrock med en massa noise på. Eller klassiska hiphop- eller grimetrummor. Det låter nästan lite Arman Van Helden just nu. Nog om det, keep up the good work. Fyll upp min playlist!

Senaste på den är annars Clap your hands say yeah, ett gäng Brooklynkillar i gränslandet mellan tråkigt svensk gnällelektro, eklektisk konstpop, Violent Femmes och postpunkiga The Rapture (Boy jag blev nästan kåt av att skriva det där.) Första intrycket var som alltid med pop, att det suger. Lyssnar man ett tag till inser man att det finns en viss charm i det, men jag saknar furiositeten som finns i rejält svettig punk.

På tal om det; Modern life is war på Skylten på Onsdag. Jag hoppas innerligt att jag hinner dit, annars blir jag fan lite ledsen. Orsaker till att inte hinna? Labb i Digitalteknik till 21.00 följt av fotografering av killarna i D-Group till sent in på småtimmarna. Man kan hoppas att War går på sent. Setlisten ser ut ungefär såhär: SHATTERED REALM, MODERN LIFE IS WAR, KNUCKLEDUST, O-MISSION, LAST TO REMAIN och DEAD REPRISE. Fint som snus. Man får tacka Fight Music för att de orkar fixa hit så jäkla mycket fint. På Fredag lirar dessutom Shanty Town och Liptones där. Kanske kan få med mej nån stackare som vill skanka till lite Ska? Jag behöver fotografera mera.

Nu ska jag sätta mej och redigera lite kort och kanske sätta i mej lite te. Tjenare!

2 kommentarer:

vic sa...

Armand van Helden!?!?! Elakt!

lindman sa...

men vafan.
uppdatera.
aktualisera.
onanera.
what?