26 februari 2006

Mysig Söndag


Hundstackare
Originally uploaded by Marcus Frödin.
Jag säger inte att hon är en guldgrävare, men hon sms'ar inte med fattiga negrer som Kanye säger.

Det var utgång i Falköping igår. Inte ett så våldsamt antiklimax som man skulle kunna förvänta sig. Nog var det ett antiklimax allt, men inte så enormt. Liten rackare.

Kvällen började med fest hos Sämgård, som var angenäm förutom en entitet som envisades med att förolämpa alla, hela tiden. Utan glimten i ögat. En normal dialog kunde se ut såhär:

"Om man tillåter sig en karikatyr, och ser Hegels arbeten som en ren produkt av det tyska industrialiseringsklimatet utan att ta hänsyn till rötterna hos exempelvis Spinosa och Rosseaue förstår man ännu lättare spänningarna mot romantiker som Schoppenhauer och Kirkeg.." "FYFAN VA FUL DU ÄR! Jag ser fan in om du är kille eller tjej. Fyfan, vad är det? Fyfan. Jag har mycket pengar och dyr bil. Fyfan."

Den blir gammal snabbt.

Sen stack vi till Terassen. Daniel Lemma spelade. Lemma är för övrigt namnet på en hjälpsats i matematiken. Ett lemma. Nu vet ni det. Integralkalkylens medelvärdessats är något av ett lemma. På tal om lemmor, jag väntar spänt på en bloggning av Sämgård. You go, girl!

Terassen var mycket rumpskakande, mycket bönder och en del gnidande. Kvällen kulminerade när någon slog av mej glasögonen och stampade sönder dem. Då gick jag hem.

Dagen har jag spenderat tillsammans med Elin. Vi tog lite kort på hennes valpar, fikade (det du!), pratade smörja och tog lite poppiga kort. Det var ganska löjligt och ganska roligt.

Tågresan hem till Linkan gick fint. Konduktören köpte en folköl på pressbyrån innan resan. Gött när man vågar ha promille på jobbet. Mer sånt! Lyckades undvika samtal med en idiot på bussen genom att få upp mobilen och fumla fram ett samtal snabbt. Sicken hitt!

Nu? Nu ska jag somna. Det är bra grejor, det.

Inga kommentarer: