04 februari 2006

Lata Lördagar


FLYTTA PÅ ER UNGJÄVLAR!
Originally uploaded by Marcus Frödin.
Dagen har varit Slick Rick. Har inte gjort så mycket. Tog ett liten utflykt till Konsum förut, med kameran i högsta hugg. Målet var att ta så mycket snyggt man kan på 500 meter. Det gick relativt bra. Jag har dessutom experimenterat mer med bilderna än jag brukar. Beskurit en del, fixat med vitbalans och kontrast. Helt enkelt efterbehandlat de lite. Jag vet inte riktigt vad jag tycker; Praxis för mig brukar vara att efterbehandla så lite som möjligt. Här har jag bland annat lagt till brus i en bild för att förstärka effekten av 50-talskonsum.

Propaganda som kvävande snara. Gör soldaterna klara! slog det ur högtalarna nu. Jag tror det är min cue. Nog med diskussion om ISO-tal, postprocessing och annat skräp. Nu ska jag in i duschen och behandla min hy. Det är fest ikväll! Fin middag, Klädsel Kavaj och allt sånt där. Jag kommer vara så het att det borde vara ett brott mot Genevekonventionen.

Jag avslutar med en del ur gårdagens Chuck Norris-tema: Once, Chuck Norris' girlfriend asked Chuck: "How much would would a wood-chuck chuck if a wood-chuck could chuck wood." Chuck immediately replied with "HOW DARE YOU RHYME IN THE PRESENCE OF CHUCK NORRIS?" and ripped her spine in half."

Så kan det gå.

Inga kommentarer: