25 februari 2006

Gwendolyn


Mattias (Mattias)
Originally uploaded by Marcus Frödin.
Gwendolyn I wonder what you'd've called them
I think a name you might choose is Nobody's Blues


Ytterligare en vecka har snurrat förbi. Ytterligare en vecka i det här förbannade slasket som är Februari. Jag önskar att jag kunde se något positivt i Februari, men jag väljer att ansluta mej till klagokören istället. Jag känner mej ungefär mittemellan cabwaylingo (gainst the smell of hope through measuring) och stand up tall (no less than 10 grand) sinnesmässigt just nu.

Veckan har gått i etanolens och kislets tecken. Vi börjar med etanolen, för det är sånt som folk brukar vilja höra, och hey, I'm a crowd-pleaser. Måndagen öppnades med en jävla massa dartspelande och en pint Newcastle. Eller om det var Stella. Nåväl, det var gott, var det. I Tisdags laborerade vi på en stålfjäder i mekaniken (tänk skjuvmoment!), något som är ungefär likställt med att ligga med en gås, jävligt smärtsamt och förnedrande, men slutresultatet är alltid intressant.

Efter det satt jag hos Tor och slappade, kodade lite Forth för morgondagens labb och snackade lite med Caroline på hans korridor. Hon är jävligt trevlig. Aningen för mycket skånsk kanske. Men hon har vattenpipa, och det har jag kanske börjat uppskatta mer det senaste.

Onsdagen inleddes med en labb i datorteknik, som vi klarade på under timmen. Gött som fan. Om vi spolar förbi resten av dagen, som mest spenderades med att bygga en simuleringsmodell för vår processor, så hamnar vi på en bio nere på stan. Snuttefilmsvisning var det i Onsdags. Massa studenter som gjort kortfilm av varierande kvalitet. Lagom kul. Desto roligare var det att gå ut efteråt. Två för en och billigt på Platens, så jag drack ner mej lagom.

Snubblade till skolan strax innan tio i Torsdags, jobbade med datorn hela dagen. Vid femsnåret äntrade vi systemet i skäggetorp efter en helvetsfärd (sju pers i en 240) och jag plockade på mej ett lagom varierat ölutbud. Ett par standard veteöl att basa med (Weissenger, typ), en Dead Guys Ale, en Innis & Gun (fyfan vad äckligt det var. mina smaklökar kändes helt fuckade, det var som att dricka härsket smör) och en helt enorm öl. You'll never guess. Samuel Adams Tripple Bock. Yes, that's right. 60 spänn för 33 cl 17% ale. Fullständigt sönderjäst, tjock som sirap och helt utan kolsyra. Smakade anus, men det var det värt. Nu har jag druckit världens starkaste öl.

Torsdagen är även orsaken till att Mattias pryder bloggen. Vi förfestade hos honom, till tonerna av lagom huvudvärksinducerande Nightwish och In Flames (vissa människor) i ett vardagsrum prytt av en svensk flagga. Härligt Svensson ingenjörer är ändå. Kul blev det ändå. Daniel var där och var överklass, Erland var vidrig as per usual och resten av gänget var fulla som djur. Ringde nått fyllesamtal, hade hybris, snackade Frusciante över ett par cigg med nån snubbe, höll på att bryta benet på en brud och fyllnade runt med Ida.

Igår kulminerade veckan när vi fick vår processor att fungera. Simuleringsmodellen skickade igenom data, alla cykler fungerade, vi redde ut diverse iterativa nät som blev kombinatoriska och rent allmänt var dagen helt fantastisk. Är hemma i Falköping nu, och det blir nog Sämgård ikväll.

Bra skit!

Inga kommentarer: