19 februari 2006

Förgör... älskog?


eitsoul
Originally uploaded by Marcus Frödin.
Lindman gav mej eitsouls nya EP häromdagen. Tror den heter destroy sex, men är inte helt säker. Oavsett vad så är den röjig. Skitigare och punkigare har de aldrig varit. Lindman vrålar som om en tidig Johhny Whitney hade fått barn med en våndaskjuten oxe. Stämbanden har fått lida. Jag gillar det. Borta är femminuterslåtar och TMV-pretentioner. Här är musik som skulle kunna lyfta en mosh. Agressivt trummande, surrande gitarrer, rejält med bas och en förvånansvärd avsaknad av träblås.

Hade jag spelat det här för Tor hade han sagt att "det är ju som en käftsmäll på hela jävla etablissemanget" och garvat. Det brukar han göra åt musik i den här genren. Kände bara att jag var tvungen att dela med mej.

Jag är fortfarande lite småkrasslig, men det känns onekligen mycket bättre idag än vad det gjorde igår. Förhoppningsvis håller det i sig. Jag har inte råd att vara sjuk en hel helg. Det finns skola att göra. Det finns en festival att bygga. Vi får se hur det går.

1 kommentar:

victor sa...

Tack! Du vet att detta var snuddande lik en hyllning eh?