17 februari 2006

Eklektiskt!


Mattias
Originally uploaded by Marcus Frödin.
"Nej, jag sa bondmora..."
Saxat ur ett ytterst roligt telefonsamtal jag hade idag.

Ursäkta att jag inte skrivit något här på bra länge. Slackat av, har jag väl gjort. Har ingen kamera just nu, den är utlånad till Elin. Så det lär bli mindre än mycket i en vecka till, lite drygt.

Vad har hänt sen sist? Jag är borderline-galen nu för tiden, härligt. Jag har sett premiären av spexet, Tulpanfeber. Rekommenderas faktiskt. Lite ojämnt, men bra. Dessutom gillade jag att jag hade VIP-biljetter. Väx, hybris! Väx!

Jag har lekt proffsfotograf också, fotat några av mina polare för en tidning som går i tryck nu på Måndag. Det ska bli riktigt roligt att se resultatet. Tidningen i övrigt ser strålande ut. Tor och Anton som layoutat.

Vår processor, med kodnamnet Ghetto håller på att ta form. Den består av fyra komponenter: Rosengård, Rinkeby, Araby och Skäggetorp. Tillsammans är dom Ghetto. 1 Mhz snabb, med 8k adresserbart ROM och 8k RAM, en fet 16-bitars adressbuss och n 8-bitars databuss, minnesmappad I/O och fyra hela statusflaggor i statusregistret. Riktigt fett, med andra ord.

Just nu? Just nu är jag sjuk som bara fan. Empati uppskattas. Den kanske hittar fram igenom feberdimmorna. Annars syns vi på andra sidan.

2 kommentarer:

Sandra sa...

*tänka tänka pa marcus* *empati empati* *iiihihihiihihi* G3T B3tt3R! ;-)

victor sa...

victorjormeus.blogg.se
Där har'ut! Min resa, när jag inte har nüt att göra skriver jag där. förhoppningsvis.

de nada