01 januari 2006

Nyår is pingis


Rundpingis
Originally uploaded by Marcus Frödin.
Nyår blev aningen udda och spännande i år. Det kryddades nämligen av en fullständig avsaknad av temperatur och av det gröna bordets schack - rundpingis!

Vi var ute i skogen, hos Fredrik Tidholm, som uppenbarligen är kompis med min styvfar, och gänget som gjorde Mord i träslöjden, förra årets nyårsdagsräddare. Där, mitt ute i en ladugård firade vi in det nya året. Käkade, drack öl, frös så innihelvete och spelade pingis.

Det blev dessutom stora mängder Frusciantedigg när jag och Lindman fick ladan och stereon för oss själva. Carvel ska upplevas i alkoholens grepp mitt ute i ingenstans. Den blir bättre då!

Sådär kring ettsnåret förflyttades selekta delar av festen hem till Victors, där han sedemera blev så full att han spydde.

Eftersom jag känner att mina journalistiska förmågor idag är ungefär lika lysande som de hos en åttondeklassarpraoelev på en lokaltidning i arvidsjaur tror jag att jag lägger ner här. Klicka er igenom Flickr'et om ni vill se min nyårsafton!

Inga kommentarer: