24 december 2005

Under wraps


Bror och stjärnor
Originally uploaded by Marcus Frödin.
Julfirandet är en besvikelsens cul de sac. Inte så mycket presenterna man får som avsaknaden av julstämning. Den där materiella glädjen som är så påtaglig när man är runt tio år gammal har runnit bort som snöslask i Februari. Kvar sitter man med uppenbarelsen att saker kanske inte gör en så lycklig. Inte om de inte är riktigt, riktigt dyra. Eller onödiga vuxenleksaker.

Jag är materiell, det ska jag erkänna. Jag gillar löjliga leksaker, dyra mobiltelefoner, schyssta kameror, bra musik, vackra böcker. Men jag gillar inte allt det där bagaget vuxenvärlden ger en. Presenterna man egentligen inte vill ha, men som kanske kan vara bra att ha. En bokhylla, lite stekpannor, dammsugare. Jaja. Det hör väl till.

Helst av allt vill jag bara ha lite kärlek. En kyss och någon som säger att jag är underbar. Dyrköpta uppenbarelser på julafton.

Men nu ska jag fortsätta den orgie av mat som är jul hos familjen Andersson/Frödin.

God Jul!

Inga kommentarer: