13 december 2005

Till dej


Jättesöt
Originally uploaded by Marcus Frödin.
Du kanske inte läser här längre? Jaja.
Det här något poetiska är tillägnat dej.

Jag vet inte hur jag ska känna.
Hur jag ska relatera mej.
Jag har gjort samma sak själv.
Tryckt tungan i någons mun.
Hånglat med någon i vattenpipans rök.
Smekt hennes läppar och kropp.

Men ändå.
Det är inte det som gör mig rädd...
Jag har hållt mitt avstånd.
Aldrig sagt hej igen.

Men en kyss blir lätt ett mail.
En förfrågan: 'Hörs vi igen?'
Ville du faktiskt ha mig?
Och ett mail blir lätt ett förhållande.

Det har hänt förut.
Det kommer nog hända igen.

Men skriver du det där brevet.
Är alla våra ord värda noll...
Inget du sa är värt luften det snuddade
Men tusen står mig åter.

I don't wanna leave this heaven so soon

Ikväll vill jag verkligen tacka Maria. Tack för att du finns. För att du fanns där ikväll. Och gjorde mig glad. Gladare än på rätt bra länge. Men vi lär väl höras...?

1 kommentar:

lindman sa...

oj.

fint skrivet.