29 december 2005

...Och Linköpings husockupanter


Pellemon
Originally uploaded by Marcus Frödin.
Det blev visst inget om Robyn. Kontentan av vad jag skulle skriva var i vilket fall att det är mycket crunk, lite lånat av black eyed peas och en hel del klassiska elektriska r'n'b-beats när hon kör live. Jag gillar det stundtals. Det skrämmer mig lite. Det är skönt när hon blir klassiskt svenskt lagom och tråkig. Hon når ju aldrig riktigt fram, stackarn. Det är inte lätt att vara vit, när man bara vill chilla i sitt crib, lyssna på crunk och relatera till east-end kidsen när dom spottar stenhård grime. Kulturellt handikappad i mellanmjölkens land.

Nu har hon ockuperat min blog mer än något annat band gjort på bra länge. Förjävligt. Igår när vi gjorde Götet, jag, Victor och Viktor (inga bilder där inte) hamnade vi i den eviga diskussionen om det minimalistiska beatets vara. Minimalism med måtta, säger jag, och vrider upp On the eve of war's vulgära stråkar till öronen värker. Let's agree to disagree.

I Götet införskaffade jag ett par ruskigt snygga Nudies. Jag börjar digga det här med tajt helt. Så går det om man går ner en massa kilon i vikt. Helt plötsligt blir det roligare att klä sig tajt, istället för en nödvändig biprodukt av att man vägrar klä sig i XL. Det blev en sexig pullover á Ben Sherman också. Om jag nu bara kunde få mig själv att älska My darling YOU! också så är poptransformationen total.

Victor å andra sidan hittade en läskigt snygg och aningen dyr skjorta. Nyår, månne? Viktor lyckades skrapa ihop en läcker WE-tee, och jag slutade självklart som den som hade bränt mest pengar, vulgär som jag är.

Ni kanske undrar vad som är så jävla kul med det här kortet? Ett taffligt kort på en vägvisare till en jävla mo någonstans utanför Karlsborg. Det roliga är självklart klasskamraten och tillika klockrena karaktären Per alias Pelleman. Om jag nu kan få på karln lite rastafarifärger är han Pellemon med hela släkten, och skämtet komplett.

Ikväll blir det nog Risk med grabbarna, eller Monty med Elin. Uppdateringar kommer!

Inga kommentarer: