24 december 2005

Härlig är jorden


God jul
Originally uploaded by Marcus Frödin.
God jul allihopa! Idag kör vi igång. Släkt och annat sattyg. Sitta och le det där påmålade leendet när någon drar ytterligare en hurtig kommentar om mitt långa hår, det faktum att jag är vegetarian eller att jag uppenbarligen är annorektisk. Hoho. Jag längtar. I år har jag ju faktiskt rakat mej iallafall, så inget skägg att lipa på. Något att hurra för.

Sen är det väl lite trevligt också. Träffa släkten kan vara kul. Vi kan ju peka vårt kollektiva vrede mot kusinen Moa, som inte kan vara "lite som Marcus". Det vore väl bra om hon var?

Presenterna då? Jodå. Det kan bli kul. Jag hoppas på en vattenkokare och lite snygga kläder. Mamma tycker iochförsig att min garderob är stor nog, så det ska jag inte hoppas för mycket på. Men lite.

Inga kommentarer: