27 december 2005

Between the lines


_MG_5073.JPG
Originally uploaded by Marcus Frödin.
Det är gömt mellan raderna, säger dom i King Kong. Iochförsig säger dom Terra Kong flera gånger också. För att inte tala om Jack Blacks jävla tal. Men det är oviktigt. Saker och ting är gömda mellan raderna. Jag gillar inte implicit mening. Speciellt inte när det är en delad implikation utan gemensam betydelse.

Jag och Elin åkte bil förut. Det kändes skumt. Det känns skumt att allting har gått så snabbt. Från att jag låg och kysste henne i lördags till att vi, en vecka senare, knappt kan röra varandra. Det finns så mycket jag skulle vilja säga. Så mycket som förblir implicit. Saker som hur konstigt det känns ibland. Den där gnagande känslan av att jag håller på att knäckas. Långsamt. Det blir aldrig samma sak igen, men hon har fan stulit ett rätt stort stycke av mitt hjärta.

Andra tankar ska jag nog hålla för mig själv. Eller mellan mig och Elin. Det hör inte till ett allmänt forum som bloggen här. Men jag var tvungen att skaka loss implikationerna. Det görs bäst i skrift.

Inga kommentarer: