14 november 2005

Trevlig kille, trevlig blogg


Le Johan
Originally uploaded by Marcus Frödin.
Jag måste bara tipsa om Johans blog. Självutlämnande, egen och öppen som en dagbok. Kul läsning för folk som gillar att gotta sig i andras känslor.

Det gör jag. Ett av mina femininare attribut, vill jag tro.

Det är modigt att bearbeta sina känslor allmänt. Jag försöker ibland. Det blir bara en massa metaforer. Jag tror inte jag vågar. Det känns som att jag har allt att förlora och inget att vinna. Jag tänker liksom på för mycket skit. Ibland känns det som om min hjärna vore en modern upplaga av Art of war. Ibland känns den som en stor sörja.

Jag lämnar terapin åt privata kanaler eller vrängda, intetsägande dikter som på sin höjd lämnar någon stackare förvirrad.

Klockan börjar närma sig tolv. Skolan börjar åtta imorgon och jag måste vara där. Jag har inte råd att missa något. Missade för mycket i Fredags och idag. Jag orkade verkligen inte gå i morse. Sömnbristen och apatin var total. TIll mitt försvar kan jag säga att jag var där runt tio.

Jag fick ett sms till från henne idag. Jag vill inte såra henne, men vad ska jag göra? Jag är inte bra på att skriva av folk. Jag har ingen erfarenhet av sånt här.

Inga kommentarer: