13 november 2005

Symboliskt


Nästan trasig bil
Originally uploaded by Marcus Frödin.
Bilden får fungera som symbolik för min kropp. Lördagkvällen inleddes efter spelningen med en öl på en pizzeria i någon liten del av Sollentuna. Och en mooning av tre feta män. Efter detta följde KGB, en flaska skumpa och ett par timmar reggae, innan vi stack vidare till Fasching för att skaka till soul fram till fyrasnåret. Sen avslutades kvällen med Burger King.

Trodde vi.

Vi missade sista nattbussen med fem minuter, så jag och Lindis bestämde oss för att hänga på hem till Sandra och slagga där. Sagt och gjort. Vi vinkade till oss en taxi. Föga anade vi vad det var. Två sekunder efter att vi satt oss i taxin frågar chauffören: - Har ni något emot om jag sätter på lite music? Innan vi hunnit säga varken bu eller bä rullar både Jackson 5, Pink Floyd och Bruce Springsteen ur de skräniga taxihögtalarna. The summer of 69... wee, etc.

Dagen efter blev en Dagen Efter. Jag är fortfarande trött, seg och förvirrad. Ibland önskar jag att jag kunde tyda folks signaler bättre. Veta om folk talade sanning. Veta vad folk ville. Vad dom inte sa.

Det är väl en förmåga jag får plocka på mig i mitt nästa liv, kan jag tro.

1 kommentar:

lindis sa...

klockren sammanfattning av helgen. dessutom förbannat bra bilder. men taxianekdoten går ju inte att återberätta på ett sådant sätt att det gör verkligheten rättvisa. tyvärr.