21 november 2005

"I'm a strong indepent black woman"


Sötast
Originally uploaded by Marcus Frödin.
"...I mean white adult male"
Parafras av sonen i familjen Smith, American Dad.

Jag önskar jag kunde bjuda på lite schyssta musiktips. Jag vet inte. Jag vet knappt vad jag lyssnar på längre. Stereon har varit preppad med Memoplay, Morcheeba och lite, lite Architecture in Helsinki. Kan rekommendera alla. Utom Architecture. Sångaren sjunger så illa att inte ens jag kan ignorera det. Det är väl hans grej. Det är någon slags happytwee. Jag har svårt för falsk twee.

Fast det kanske växer på mig? Vi får se. Första intryck kan vara så falska. Jag brukar vara värdelös på att läsa folk första gången.

När jag träffar någon som jag gillar på första intrycket brukar jag för det mesta bli kär.

Implikationen av detta är självklart att jag nästan aldrig har träffat en kille jag gillat på första intrycket. Det kan nog stämma.

Jag vet inte var jag vill komma med det här. Inte alls. Jag kåserar mest. Jag har funderat på att skriva lite seriösare grejor om saker som fyller mitt liv. Just nu är det nätverksoptimering (bland annat minkostnadsflödesproblemet) som tar tid. Någon som är intresserad?

Inga kommentarer: