09 november 2005

Idyll (Kyss mej hårt)


Onsdag
Originally uploaded by Marcus Frödin.
Jag blir snurrig. Doftljusen luktar något. Spriten är, sin medverkan på bilden till trotts, helt orörd. Ur stereon strömmar minnen. Dåligt förpackade minnen i nyinspelad upplaga. Scabdates. Mars Volta.

Jag köpte nytt te idag, med chokladsmak. Jag tände lite ljus. Satte mig och slösurfade. Var uttråkad. Lyssnade på samma gamla balader ur högtalarna. Lite gamla volta-bootleggar, lite songs: ohia, sun kil moon och redhouse. Surfar på slump igenom lite olika forum. Och får reda på det. Mars Volta har släppt nytt. En live-cd. Scabdates. Intensiv frenesi. Hur får jag tag på den? Vad är det?

Hittar skivan. Laddar hem. Ur högtalarna börjar Abrasions mount the tipani ljuda. Tätt följt av Take the veil och lysande Gust of Mutts.

Sen. Ur ingenstans börjar den. Från djupet av avgrunden. Jag slungas tillbaka till en svettig torsdag i Juni. Till Småland och Pampasscenen. Till hysterisk lycka och en perfekt avslutning på en fantastisk dag. Till alldeles nybekräftad kärlek. Till en stjärninjektion under huden. Till ett slags lyckans modus operandi. Till Concertina. Den mest fantastiska låten på den mest fantastiska kvällen i år. Kanske någonsin. Synapserna är på helspänn när Cedric viskar. Unque me dejaste ahogando en el mar acuestate en la tierra, de la realidad de tu sueño.

Jag är lycklig. Jag är så glad. Minnen kryper som nålar över huden. Det är skönt, så skönt.

Scabdates.

Inga kommentarer: